torsdag 7 oktober 2010

Barnavdelningen - en fryslorts räddning!

Jag har letat efter höstkläder som en tokig under en tid nu. Allt är nätta kjolar, halvtunna strumpbyxor (för vem kan väl frysa om benen?) och kläder som mer ser ut som att man ska på fest. Nä, jag är lite orättvis. Det finns en och annan gigantisk oformlig kofta som man ska spänna på sig med ett bälte runt midjan också. Såna koftor är jättsnygga - på folk som inte har min kroppsform. På mig ser det ut som ett tält som någon i desperation snört ihop på mitten för att det inte ska blåsa bort när vinden friskat i.

Men idag så. Idag gjorde jag ett genombrott i sökandet! Det skedde på Kapp Ahls barnavdelning och bestod i två varma tröjor (en långärmad och en kortärmad) och en jättefin topp - som för all del inte är särskilt varm, men som fick följa med av bara farten.

Det finns fördelar med att handla på barnavdelningen. Föräldrar i allmänhet verkar inte acceptera att deras barn ska gå runt och frysa sig blå bara för att det är inne att se ut som att man bor i södra Europa. Dessutom är barnkläder på det stora hela mycket roligare och mycket billigare! Det gäller bara att hitta tillräckligt långa ärmar på tröjorna.

Hade jag kunnat ha jeans i mindre storlek hade jag även slagit till på ett par byxor direkt. Svarta jeans. Och då menar jag inte sådär modernt fisbleksvarta, utan riktigt svarta OSLITNA jeans! Inga hål så långt ögat nådde. Hela, rena och prydliga. Precis som jag vill ha mina jeans när jag köper dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar