onsdag 20 oktober 2010

Lajvhalsband


Här är ett halsband som jag gjort igår. Jag hoppas att det ska passa en karaktär jag ska spela om några veckor på ett lajv. Klor och tänder är gjorda av fimolera, sedan har jag målat med akrylfärger ovanpå. Lättaste sättet att få till formen tycker jag är att först grundmodellera, sedan skärpa till formerna med hjälp av en fil efter att leran har bränts.

Ska man, som jag, trä upp sina pärlor på en tjockare smyckestråd är det bra att göra stora hål. Har man, som jag, gjort för små hål kan man ta en nål med stark tråd och sy fast i änden på smyckestråden. Sen kan man trä nålen genom pärlan och låta sytråden dra igenom smyckestråden upp genom pärlan.

2 kommentarer:

  1. Oooh, me like! Me like a lot!

    SvaraRadera
  2. Det finns en liiiten risk att du kommer gilla nästa pryttel till lajvdräkten också.

    SvaraRadera