onsdag 6 maj 2009

Nu blev det mörkt. Vaffö då då?

Jag bestämde mig för att plugga från klockan 14 till 18 idag. En rimlig tid att lägga ned på studier kan man tycka. I alla fall hinner man med löjligt mycket om man kör fyra effektiva timmar på en dag. Ja okej, jag vet att vi förväntas läsa åtta timmar om dagen, men alla vet ju hur det är. Inför en tenta eller viktig inlämning tenderar det att dra åt 25 timmar per dygn, så det jämnar väl ut sig i längden tänker jag.

Jag har haft ett par kortare pauser, men sist jag kollade på klockan var hon runt fem. Nyss tittade jag upp och insåg att det blivit helt mörkt omkring mig och jag är visst hungrig också. Så här brukar jag bara sjunka ned i mina målningar. Då känner jag varken av trötthet eller hunger. Jag bara kör på. Kul att ett ämne lyckas fånga mig så. Med lite tur fortsätter det lika bra imorgon. För nu tar jag kväll, dricker lite te och äter något. Jag tycker att jag förtjänat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar