fredag 30 augusti 2013

Bilder från Arboga medeltidsdagar 2013

http://ettskapandesgrand.blogspot.com


Så sitter jag här, sjuk och eländig och jag har inte ens varit på lajv som så många andra i min bekantskapskrets. Lajv och spelkonvent leder ju annars gärna till lajv-/konventspest med symptom som golfbollar i halsen, snorhjärna och gränslös självömkan. 

 Nä, jag misstänker bröllopspest. För så många kramar får man när vänner gifter sig och gamla vänner därför samlas och äntligen återses. 

 Av förklarliga skäl har jag inte orkat göra mig särskilt nyttig på ett par dagar. Jag har sovit, nystat garn och rensat lite bilder på datorn. Svängde förbi en mapp från årets medeltidsdagar i Arboga. Ja, det blev ju ingen medeltidsvecka i Visby för mig i år. Jag kan ju inte påstå att jag gått med storsläggan, men ett par bilder rök. I digitalkamerornas tidevarv samlar en lighthoarder som jag lätt på mig tusen och tusen bilder. Något måste göras, antingen rensa och slänga eller köpa större hårddisk.

http://ettskapandesgrand.blogspot.com
Bågskytte

Själva medeltidsdagarna då? Joho! De var jättefina som alltid. Det var ett par år sedan jag var i Arboga sist. Till min glädje verkar det växa. Vi fick pröva på bågskytte. Jag var usel, men med lite träning kanske. Jag har trots allt bara skjutit med lajvpilar förr. Det och armborst. För ett halvt liv sedan sköt jag riktigt bra med armborst, det ni! här lever vi på gamla meriter.


http://ettskapandesgrand.blogspot.com
Vikingaskepp

 Jag kom hem med en schysst bivaxad läderflaska också. Jag brukar hitta något bra att köpa var gång jag är i Arboga. Sist var det en riktigt fin bältesväska och material till ett bälte. Har funderat på att köpa en vattenflaska när jag varit i Tyskland, men aldrig tyckt att de varit snygga/bra nog för priset. På varma lajv är det guld värt att kunna släpa med sig vatten. En hungrig, eller blöt, eller uttorkad lajvare är ingen bra lajvare.

http://ettskapandesgrand.blogspot.com
Brödbak


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar