tisdag 10 augusti 2010

Tröjförlängare

Jag har sytt tröjförlängare åt en gravid vän och blev glad som en fåne över att de passade rätt bra trots att jag höftat rejält på måtten.


Tanken är som ni säkert redan förstått att man har en förlängare runt magen och sen drar man en tröja över. Det gör att man kan ha sina vanliga tröjor lite längre och slipper glipa mellan byxa och tröja. Sen har jag hört att det är trevligt att ha den som ett stöd runt magen när man börjar bli riktigt stor, men det där är säkert olika beroende på vem man är och hur man känner kan jag tänka.

För att sy en tröjförlängare behövs en skvätt stretchigt tyg som räcker runt magen, sen syr man helt enkelt en tub och fållar. Jag har fållat med overlocken, men en smal trestegs-sicksack borde fungera bra det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar