fredag 20 augusti 2010

Bröllop och måleri

Igår var jag minsann på bröllop jag! Åh vad de var fina brudparet!
I dagarna ska jag kolla igenom alla kort jag tog och se om jag lyckats ta något bra. Missförstå mig rätt nu. Paret var så vackert att det förmodligen var halvt omöjligt att misslyckas, men mina fotoskills ligger fortfarande på nybörjarnivå. Jag måste lära mig hantera kameran helt enkelt.

Att köra i Stockholm var besvärligt som alltid. Till och med med GPS. men vi kom ju fram till slut och även hem igen. Hem var lättare, vi lyckades inte klanta bort oss så totalt som på ditvägen.

Vad jag skulle vilja göra just nu är faktiskt något så gammalmodigt som att chatta. Jag känner mig läskigt social och har ingen ro i kroppen att måla ikväll. Alla anständiga människor i min bekantskapskrets verkar sova, eller i alla fall ha bättre saker för sig än att sitta och sucka vid datorn. Annars är det det jag håller på med om dagarna, kvällarna och nätterna. Målar alltså, inte suckar vid datorn. Jag har saknat mina penslar, men de tar upp sådan plats. Och som vanligt sitter jag med dilemmat - Eh, bakgrund då? Måste man måla bakgrund egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar