torsdag 27 maj 2010

Funderingar kring små trilskandes djur

Åter hemma och jag har börjat hämta mig från pingsthelgens strapatser.
Eller det gjorde jag efter en natts god sömn. Det som egentligen knäcker mig är allt jag måste ordna med nu när jag är hemma. Men men, en uppgift klar för inlämning, en kvar.

Det ligger döda getingar nere i tvättstugan lite titt som tätt nu. Jag börjar misstänka ett bo. Usch. Så länge de är döda så går det väl an, då är de bara väldigt obehagliga. Problemet är att jag misstänker att de rullar ihop sig sådär för att luras. De kommer hoppa på mig när jag slappnar av och tittar bort. Alternativet är att de blir zombiegetingar och hoppar på mig fast de är döda. Uhh.

På lajvet jag var på förra sommaren hade vi ett getingbo med tillhörande djur i huset vi sov i. Precis ovanför min näsa faktiskt. Jag vaknade av att en kröp över munnen på mig. Gissa om jag är glad att jag sov med stängd mun. Vår modige hjälte arrangören utrustade sig med sköld, rustning och höviskhet (eller så) för att rädda oss väna damer i nöd på övre våningen (ja han plockade bort boet).

I vilket fall resulterade detta i att vi hade många många döda getingar (det blir så när de envisas med att flyga in i ljus och bada i stearin) men jag var allvarligt skeptisk. Jag menar. Byn blev överfallen av zombies lite nu och då och det verkade råda allmän zombiesjuka på området. Vem vet. getingarna kanske inte förstod att det bara var lajv. Det är så svårt med djur på lajv ni vet.


;)

2 kommentarer: