söndag 2 maj 2010

Förkylningsgöra

Jag försöker rensa upp lite bland alla mina pysslegrejer. Det blir mycket att gå igenom eftersom jag håller på med så många olika grejer. Det är knappar och papper och sysaker och tvålgrejer och pärlor och en massa skräp som kan vara bra att ha. Ni vet - någon gång, sen kanske. Jag har så många små saker som inte har någon riktig plats. Det innebär naturligtvis att jag inte kan hitta grejerna när jag behöver dem. Alltså behöver jag fler förvaringskärl. Så jag har rensat och plockat och slängt. Och sorterat ner småpryttlar i gamla creme fraiche-burkar. Praktiskt, men trist. Alltså blir nästa uppdrag att hitta fler fina burkar. Borde väl gå att hitta på loppisar tycker jag?


3 kommentarer:

  1. Burkar får man aldrig för många utav. Eller... tja det kan man säkert få men de är väldans bra att förvara allt det där småttiga som annars inte har någon bra förvaring. Å så finns det så många fina burkar. Hemma hos mig finns det inte helt oväntat en hel del i form av och med katter på. Panduro är ett bra ställe där de många gånger har burkar i två eller tre-pack, tripp trapp trull. Jag brukar passa på att köpa när de har på rea eller specialpris.

    SvaraRadera
  2. Så är det :)
    Har funderat på att pröva att decoupaga lite förvaringspryttlar för att få fin förvaring.

    SvaraRadera
  3. Ja det låter som en bra ide =)

    SvaraRadera