söndag 8 mars 2015

En sån helg

När resten av kontoret gick på afterwork eller gick hem och helgmyste slängde jag ihop ingridienserna till ett sista styrelsemöte. Ni vet, dagordning, datum för årsmöte, alla dokument inför det. Det där vanliga som man fixar med på fredagskvällar.

Natten tickade över i lördag och efter ett par timmars sömn kastade jag mig ned till den extrainsatta körövningen. För att sedan sprinta över till magdansuppvisning på stadsbiblioteket för att fortsätta till vänner som bjöd på blodbröd, bakat efter ett recept baserat på arkeologiska fynd från vikingatiden.
Därifrån skjutsade jag sambon till spelkväll och improviserade ihop ett besök hos en vän för en kopp te. Te fick jag, både en och tre koppar. I händerna fick jag också en nyckelharpa som jag lyckades klämma fram en Björnen sover på.



Söndagsmorgon och den snabbaste frukosten ever. Hämta upp en annan vän och iväg till skivinspelning med kören. Sju timmars (stående) sjungande senare drog vi hem till mig för att skriva lajvsånger.

Nu tänker jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar