lördag 3 januari 2015

De säger att man måste städa.

Gräsänketid är utrensningstid. Eftersom jag drömmer om en lättskött garderob son inte skrynklar till kavajslaget har jag peppat mig själv genom att läsa capsule wardrobe-bloggar. Tanken är att ha 33 plagg/accossearer/smycken som man enkelt kan kombinera ihop. Ytterkläder räknas, Dock inte strumpor och underkläder. Någon form av basgarderob med extra mums i form av någon färgklick. 

Personen som kom på detta har inte en svartalternativ stil kan jag bara konstatera. Inte heller är hon lajvare/medeltidare/viking.

Jag tänkte att jag skulle rensa ut 33 plagg istället för att spara 33. Kom upp i 26 innan jag kroknade. Resultatet är i vilket fall en klädstång där det finns (lite) luft mellan galgarna och där min kavaj inte förstörs.

Det gör mig ont att slänga gamla favoriter, men de är för små/för trasiga/för whatever. Jag har börjat köpa nytt (och det mina vänner var några år sedan jag gjorde). Jag måste inte spara strumpor som visar mer hud än en bikini. Och de måste inte bli något annat nyttigt. Det är jättebra för miljön att trasiga strumpor kan bli kuddstoppning, men de får -inte- plats i min pysselskrubb heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar