måndag 4 november 2013

Så mycket projekt, så lite tid. Så fast i en tanke.

Jag har en magdansdräkt att sy och en maskeraddräkt att fixa så¨att den sitter vettigt. Och julklappar! Massor av julklappar jag inte ens påbörjat. Och allt jag har i mitt huvud är lajvkläder. Blå till råga på allt. Jag som inte klär i blått överhuvudtaget har en massa blå yllerockar med broderier på i huvudet och jag blir inte av med dem.

Sen behöver jag sy en ny mantel. Min fina grå mantel som lajvat med mig sedan -99 verkar inte ha följt med mig hem från lajvet och ingen verkar ha sett till den. Det gör mig ledsen. Sambon försöker trösta genom att säga att det innebär att jag i alla fall får köpa nytt tyg, för jag måste ju ha en mantel. Med tanke på hur mycket tyg jag har liggande är det faktiskt rätt rart av honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar