torsdag 28 november 2013

Lajvlängtan en blåsig dag


Hoj vad det blåser! Och här sitter jag och hoppas på att rötterna är starka nog att hålla kvar träden samtidigt som jag petar bort ägg och lök ur gårdagens hämtmat. Glassigt.

Magdansdräkten hann bli klar till uppvisningen och med klar menar jag att den höll ihop. Eller ja, båda rygghyskorna släppte efter första föreställningen i söndags, men en gruppmedlem hade nål och tråd. Jag antar att jag får vara glad över att det inte hände på scen i alla fall. Det blir till att plocka fram lilla björntråden. Sen ska mer pärlor på också, men bleh. Jag är lite trött på att sy just nu.


Jag vill riiiita. Och rita lite till. Mitt block börjar fyllas av demoner och alver och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med bilderna.
Och så vill jag lajva. Fast jag vill inte behöva sy kläder just nu. Men vänta bara till i vår. Då ska nog sylusten har kommit tillbaka den med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar