tisdag 23 oktober 2012

Stickor och festivaler

Jag var på syfestivalen i helgen och bestämde mig därmed att skita i en ren gulddräkt till magdansen. Det blir en Nightmare Moon-inspirerad dräkt med en gång. Inte för att jag hittade vare sig nylonband, stora hakar och hyskor, eller ens något intressant tyg på syfestivalen, men det fanns desto mer riktigt shiny shiny pärlor som gör att även en svart dräkt kommer synas bra hela vägen från scenen och till publiken.

Fast egentligen åkte jag till syfestivalen för att peta runt på broderimaskiner och jag kanske har hittat en jag kan tänka mig. Lite dyrare än jag tänkt, men inte farligt med tanke på vilka summor vi pratar. Klart jag dregglar över den där 150 000 kronors-maskinen, men så dyra leksaker lär ta många år att spara ihop till och jag vill ju ha en broderimaskin nu!

Förresten, har ni sett att vi äntligen fått en stickpodd på svenska? Av någon anledning låg den kategoriserad under spel, vilket var anledningen till att jag trillade in på den, men leta reda på "Stickpodden" på Itunes, eller besök Stickklubben för mer information. Själv tycker jag det är riktigt inspirerande. Tro det eller ej, jag plockade upp mina raggsockor som legat länge länge nu och stickade klart dem! Dessutom har jag påbörjat en sjal i spetsstickning och vill mycket hellre sticka än att plugga, vilket jag för övrigt borde göra just precis nu!


2 kommentarer:

  1. Hej Bella! Kul att du gillar podden och härligt att sockorna blev klara :)
    Hoppas du vill lyssna på oss igen!
    /Karin

    SvaraRadera
  2. Nejmenoj vad roligt! Jag väntar otåligt på varje nytt avsnitt. Ni är så bra!

    SvaraRadera