lördag 20 oktober 2012

Såhär mitt i natten

Möhippa på Malmöhus
Med ett jobb och en uppsats, båda förväntas vara klara vid årsskiftet, så har jag att göra. O ja. Idag tänkte jag efter sex timmars effektivt pluggande att jag var förtjänt av en paus. En pysselpaus! Fast snabbt insåg jag att den där kreativa röran ska uppkomma av skapandet. Den ska inte ligga där och hindra en från att komma åt symaskinerna. Alltså satte jag igång att städa. Och sen blidde det liksom inget mer med det.

Annars tuffar det liksom på. Var på en riktigt rolig möhippa i Malmö med magdans, museibesök, picknick, geocaching, Yodautklädd brud to be i SF-Bokhandelns skyltfönster och så vidare. Här är vi alla nördar ja.

Och saker att göra inom mina ideella engagemang har det också funnits. Önskar att jag hade mer tid att lägga på dem, verkligen, men det blir väl tid när uppsatsen är färdig. Ja den går också framåt, under över alla under. Det ska bli så skönt att ha den avklarad och äntligen plocka ut den där magisterexamen!

1 kommentar: