måndag 22 december 2014

Sockerrast



Minsann, det har snöat lite under natten. Utöver ett gult hus ser världen monokrom ut. Svart, vit och någon slags gråskala däremellan. 



Jag nyttjar den stora lyxen att jobba hemifrån. Förvisso har jag bättre skärmar på kontoret, men det är skönt att lufsa runt i mjukisbyxor också. Och så har jag en burk knäck här.


Vad vi inte hade hemma var knäckformar, så det blev bakplåtspapper. Inte lika tjusigt. Men mycket mindre papper som fastnat i knäcken - win!

Nu vet ju alla hur dåligt det är att sitta och jobba hela dagarna. Ja, rent av farligt sa min förrförra chef och petade på mig så att jag reste på mig. Varför hon inte ställde en knäckburk borta i köket övergår mitt förstånd. En korg julgodis får de mest stillasittande människor att resa sig och ta ett par extra steg med jämna mellanrum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar