torsdag 17 oktober 2013

Välkommen till Pelarnejd

Jag inser att jag inte är riktigt klok när jag vaknar mitt i natten och fryser. Varför utsätter jag mig för det här? Varför och varför?

För att det är bättre än en bal på slottet?
För att det var så länge sedan jag var ute i skogen?
För att det är så nedrans roligt att springa runt och undvika att hamna i trubbel? (Och när man som alv är fast i demonriket finns det SÅ mycket trubbel att akta sig för!)

Jag har varit på lajv igen. För första gången på över två år har jag varit ute och fantasylajvat. Och bott i skogen, mitt i oktober med endast en hoppets kamin i tältet. Ja, det vill säga, vi hoppades att det skulle finnas en kamin. Det gjorde det inte.

Men jag har haft det fantastiskt! Och i ärlighetens namn vaknade jag natten innan och förvånades över att jag var varm. Det var den natten jag inte lyckats sparka av mig yllefilten.


Náriel av Numénya.
 

Demonernas hov intas av alver och lite annat tjafs.


Högsta hönset bland demoner.


Ytterligare en demon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar