fredag 1 juni 2012

En vanlig dag

Och här sitter jag och försöker bibehålla känslan från årets Wave Gotik Treffen, men det är läskigt så fort gamla inpyrda tankar återkommer när man är hemma. De har så att säga satt sig i väggarna. Så jag sitter och lyssnar på Big Fish och förstår sådär tonårsdjupt - ett inte allt för smickrande drag när man är närmare trettio.Tur att jag är ensam hemma! Förmodligen behöver jag bara äta, mat i ugnen och jag är hungrig nog att dyka på den fast den inte är klar.

Men imorgon - imorgon! Då ska jag minsann på bröllop. Det är många som gifter sig i år. Två av mina nära vänner varav den ena imorgon. Present är fixad och jag är lättad över upptäckten att jag faktiskt kommer i den klänning jag tänkte ha. En bra sak, ljusrosa, av alla färger och med plats för eventuell laktosmage, vilket ju alltid är ett plus. Det ska bli väldigt väldigt roligt hur som helst. Och så kan jag ta med julklappen och 30-årspresenten på en gång.

Annars petar jag med en logga, för skojs skull ska sägas. Och svär över att mina vektorskills inte är bättre än vad de är, men visst går det framåt, det skulle bara kunna gå mycket smidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar