söndag 23 oktober 2011

Söndag i röjandets tecken

Idag har vi storröjarsöndag här hemma. Det betyder att sambon varit till Ikea och köpt oss mer förvaringsplats å ena sidan och att jag har rensat igenom mina pysselsaker å andra sidan. Jag har nog aldrig haft så tomt i "pågående projektlådan" som det är nu! Två tröjor lagade, ett par gardiner fållade. Ett par byxor färdigsydda och ett par byxor lagade samt en innerkudde sydd till ett mycket vackert kuddfodral jag fick för länge sedan. Där blev jag på köpet av med en del kuddfluff jag har liggande. Dessutom har jag gått igenom min stickkorg och dödat en del ufon. Allt jag inte visste vilka stickor jag använt eller inte vet vilket mönster jag använt mig av repades upp för vidaretransport till garnlådan. 

Lägger ni också ifrån er arbeten som ni tröttnar på bara för att upptäcka att ni glömt bort vad det är ni håller på med? Jag är hopplös och i kombination med att jag alltid gör klart det jag påbörjat blir saker liggande i skämmashögen ibland. Att faktiskt ge upp och repa är en jättenyttig övning för en sån som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar