söndag 25 september 2011

En mycket trevlig helg

En mycket trevlig helg har snart passerat. Igår bjöds vi på 30-årsfest av en vän. Allt skedde  i den vackra Kristineholms malmgård på söder i Stockholm. Det var 1700-talsmiljö och mat från 1700-talsrecept och mina nya favorit är helt klart ärtpurén som serverades i vackra koppar med servett konstfärdigt vikt runtom. Fast det är klart, barkbrödet med sill var spännande och buffén var riktigt fin den med. Dessutom hade de god koll på laktos- och glutenintolerans. Så jag med laktosmage kunde äta av det mesta.

Födelsedagsbarnet önskade sig handgjorda presenter. Det blev ett halsband och armband  inspirerat av 1700-talets blåvita porslin. Kortet kommer från Leijona och är handgjort och eftersom födelsedagsbarnet ändå fyllde 30 slog vi på stort och snurrade in det hela i en skvätt handgjort indiskt papper (pretentiöst värre).

Idag vart det matinéfilm på bio. Harry Potter och dödsrelikerna del 2. Känns som att jag är den sista i världen att se den. Mamma och pappa såg den för länge sen och jag som ändå är ett fan av både böckerna och filmerna. Usch, men det har varit dåligt med tid.

2 kommentarer:

  1. Jisses vilket snyggt halsband. Bra jobbat!

    Visst var filmen bra?

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag tror och hoppas att mottagaren blev nöjd!

    Jaaa! Det var den. För en gångs skull tycker jag dessutom att en eller annan ändring dessutom var försvarbar.

    SvaraRadera